Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pokrevní bratři

Objeví  se hrdina, který na poslední chvíli zachrání jeden obyčejný život? Není  to film ani román. Je to skutečnost. Jde o život sedmnáctiletého kluka.

Když jsem minule psala, že Jirka drží za ruku svou mámu a oba čekají, zda se objeví vhodný dárce kostní dřeně, byla to hodně romantická a naivní představa. Skutečnost je mnohem horší.

Cituji z dopisu Jirkovi maminky:

„Vzhledem k tomu, že pro Jirku není vhodný dárce kostní dřeně, rozhodli se lékaři jít cestou udržovací chemoterapie a sledování. Sami přiznávají, že pokud jde o léčbu člověka s diagnózou jakou má Jirka, nemají zkušenosti a je to stálé hledání a odhady.

V této chvíli věří, že tohle bude pro Jirku nejlepší cesta.“

 

Co je to „udržovací chemoterapie“?

 

Já, zdravotnictvím nepoznamenaný laik, jsem si myslela, že si marod prostě v klidu někde leží a čeká. Jeho stav je stabilizovaný. Pohodička.

 Realita?

 

„Omlouvám se za delší odmlku.

Jirka dostal nová cytostatika a dost ho to semlelo.

Měl mít každých deset dnů jednu dávku, ale dodnes se nevzpamatoval z té první.

Zvrací, je mu špatně a má stále málo krvinek.

Dnes už měl podle plánu mít třetí dávku, ale stále čekáme, až se zvedne krevní obraz.

Tak bojujeme…“

 

Pokrevní bratři smísili svou krev na důkaz věčného přátelství  v žilách jednoho pak kolovala krev druhého. Byli ochotni položit život za sebe navzájem.

 

Stát se dárcem kostní dřeně nevyžaduje oběť vlastního života. Ale určité úsilí a odvahu ano.

Vážím si všech, kteří se přišli zapsat do registru. Rozhodli se věnovat svůj čas, svoji statečnost a odhodlání.

 

Jsou chvíle, kdy je úplně jedno, jestli je člověk černý nebo rudý, žlutý či bílý. Hraje se jen s tím červeným uvnitř.

 

Je to čas, kdy jsme si všichni rovni. Přes rozdílnost těl a osobností, máme stejný mechanismus, který nás udržuje při životě.  Stejný a přesto tak jedinečný, že pro dárcovství musí splnit tolik kritérií. To je důvod, proč  pro Jirku se stále nenašel vhodný dárce kostní dřeně.

 

Dárce musí splňovat věkovou hranici 18 – 35 let. Ale víte, že v České republice rozšířili věkovou hranici na 40 let.

 

Úspěšnost léčby je dnes 90%.

 

První krok není těžký. Stačí jít na odběr krve.

 

Z registru můžete také kdykoliv, bez udání důvodu, vystoupit. Více informací o dárcovství zde.

 

Staňte se „Pokrevními bratry“.

 

Staňte se hrdinou, co zachrání život.

 

 

Díky

Autor: Hana Bočková | neděle 9.4.2017 19:00 | karma článku: 17,30 | přečteno: 306x
  • Další články autora

Hana Bočková

Moje první první svatba

Návrh namočit ji do vany jsem rázně zamítla. Přece jen se nás osm potřebuje večer někde umýt a dělit se o svou jedinou koupelnu ještě s tímhle, pro nás něčím naprosto neidentifikovatelným, to už fakt ne !!!

7.6.2020 v 21:21 | Karma: 10,95 | Přečteno: 444x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Svatba s nadhledem, pohledem pod drobnohledem, vzhledem i dohledem dalekohledem pod Nejvyšším vhledem...

31.5.2020 v 18:52 | Karma: 6,78 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Je dobrým zvykem sehnat pěkné a kvalitní bydlení a nakonec si pořídit děti. My jsme s manželem zvolili opačné pořadí. Děti byly pěkné a kvalitní, ale...kostlivci ve skříních...

23.5.2020 v 17:51 | Karma: 15,69 | Přečteno: 584x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Výzdoba je naprosto zbytečná, papouškovala jsem dceři - nevěstě, ale jako když do dubu mluvíš. Vedla si dál svou ...

3.5.2020 v 19:19 | Karma: 13,43 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Ovzduší, duch, duše, duchna... duch dobrého domu a pohostinného srdce hostitelky se nepozná podle neexistujících prachových částic v ovzduší, třebaže to slovo „ducha“ obsahuje...

26.4.2020 v 13:20 | Karma: 7,76 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

O rouškách už fakt ne ! I když ..."vylezu si do vršku, nenamelu si držku", - ááá, možná to jednu chtělo...

5.4.2020 v 19:54 | Karma: 5,98 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

2. část volného pokračování.... "To snad ne? Si snad děláte srandu? To jako myslíte fasádu?" A k tomu navíc - "Ať žijí slimáci !" ???

29.3.2020 v 17:20 | Karma: 11,02 | Přečteno: 495x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

... kdo chvíli nechce číst ani o rouškách ani o mytí rukou a třeba potřebuje rozesmát... ...podobně, jako kdysi budoucí prvorodička, jsem se chtěla těšit na nastávající akt...

22.3.2020 v 14:22 | Karma: 17,42 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Mám ráda, když prší

Konečně déšt A maloulinká báznička ...................................................................

4.8.2019 v 13:09 | Karma: 15,09 | Přečteno: 276x | Diskuse| Poezie a próza

Hana Bočková

Čím voní domov

Také vám dnes něco zavonělo pod nos ? Vůně. Jeden z nejsilnějších vjemů. Každý dům má svou typickou vůni. Každý člověk, každý oběd ...

15.7.2018 v 20:42 | Karma: 13,26 | Přečteno: 431x | Diskuse| Poezie a próza

Hana Bočková

Jak jsem se málem provařila k rozvodu

Vše bublalo, škvířilo se a čmoudilo podle plánu, než... A tak tu sedím, v tom mrazivém únorovém popoledni, mou kuchyní fičí severák a na řasách se mi pozvolna usazuje jinovatka...

25.2.2018 v 14:14 | Karma: 24,39 | Přečteno: 1443x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Andělé a čerti

Jak je to vlastně s anděly a čerty ? Jsou anebo nejsou ? Také občas zapínáte "automatického kývače" ? Mluví čert i k tatínkům? Povídání nejen pro děti.

5.12.2017 v 22:49 | Karma: 15,91 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Svátek Všech svatých

Mám spoustu přátel, jejichž svátek neslavím až zítra, na "Dušičky", ale už dnes. Znám je. Jsou to fajn lidi.

1.11.2017 v 22:52 | Karma: 18,48 | Přečteno: 449x | Diskuse| Společnost

Hana Bočková

Babí léto

" Rosa o pavučinu zazvonila. Usmál ses. Pěkné je to. Vášnivě jsem Tě políbila, netušíc, že přichází babí léto. "

18.10.2017 v 20:07 | Karma: 11,57 | Přečteno: 312x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Malý fejeton pro pátek třináctého

...hlavou jí proběhla maminčina věta, kdy jako žákyně 2. A základní devítileté školy, začínala svou kariéru...

13.10.2017 v 13:10 | Karma: 16,98 | Přečteno: 712x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Májová koťata

Na trávníku před školou se nám vyrojila koťata. Půvabná, hravá. Nikomu nevadilo, že dvounohá. Nějakým nedopatřením se mezi ně

30.5.2017 v 22:04 | Karma: 22,63 | Přečteno: 574x | Diskuse| Fotoblogy

Hana Bočková

Ohlédnutí s čapím hnízdem

Letošní květen kvetl, jak nejlíp uměl. Třešeň to rozjela na plný pecky a jabloně se přeháněly, která se barevněji vyjádří.

28.5.2017 v 20:51 | Karma: 17,40 | Přečteno: 628x | Diskuse| Fotoblogy

Hana Bočková

Eutanazie

Důstojná smrt nebo rafinované zlo? Kdo rozhoduje, co je správné a co ne? My, páni tvorstva ? Poručíme větru, dešti ? Poslechněte si příběh, který se skutečně stal.

4.4.2017 v 19:30 | Karma: 26,63 | Přečteno: 841x | Diskuse| Ostatní

Hana Bočková

Začal půst, tak to spusť

„Ta hérečka se zase spustila s tím, no tam s tím," spustila na mě hned po příchodu. „ Proč si to pouštíš, když je tam taková spoušť?“

14.3.2017 v 18:35 | Karma: 17,75 | Přečteno: 401x | Diskuse| Ostatní

Hana Bočková

"Jaro ? Nééé !"

Ještě nééééééééééééééééééééé !!! Aneb jak se nevinná dětská říkanka může změnit v hororový thriller.

11.3.2017 v 20:29 | Karma: 15,45 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 558x
Jsem.

Jsem žena.

Žena mého muže.

Jsem maminka pěti dětí.

Jsem teta, kamarádka a obdivuji růže,

miluji,když s hurónským ahój ke mně všichni letí

Baví mě tančit po klávesách a malovat básně.

poskakovat a zpívat si jen tak pro radost.

I když rosa v trávě třpytí se krásně,

vím, že lásky není nikdy dost.

Baví mě být ženou.

Baví mě být.

Jsem.

Seznam rubrik