Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje první první svatba

2. část volného pokračování.... "To snad ne? Si snad děláte srandu? To jako myslíte fasádu?" A k tomu navíc - "Ať žijí slimáci !"  ???

 

 

ZA DOMOV LEPŠÍ A KRÁSNĚJŠÍ

 

Další předsvatební přípravy pokračovaly na jaře velkým nákupem semínek okrasných květin, kterými jsem mínila zaplavit zahradu, aby se v září ukázala v plné kráse. Zahrada byla vždy moje láska.

Manžel měl trochu jiné plány. Jelikož byl prozíravý, vloni vypověděl jednomu z našich synů stavební spoření a rozhodl se náš dům zvelebit. Svolala se velká rodinná porada, jelikož ke zvelebování toho bylo opravdu hodně. Já jsem preferovala opravu chodby, stropu a koupelny, čili opravy vnitřní. Byla jsem ovšem přehlasována opravami vnějšími a bylo rozhodnuto, že se bude dělat nová fasáda.

Při slově „fasáda“ na mě šly mdloby. Brblala jsem, že už to vidím, že se čtrnáct dní před svatbou sundá lešení a já budu na poslední chvíli čistit a upravovat pošlapanou zahrádku a o kytičkách si mohu nechat jen zdát. Byla jsem ujištěna, že tomu tak nebude a nakonec se moje prognóza opravdu nevyplnila. Ale o tom až později.

Přizpůsobila jsem se nové situaci a semínka zasela do truhlíků, aby byly nachystány k pozdějšímu transportu na své místo v zahrádce. Kolem domu, místo divizen a slunečnic, vyrostlo lešení...

Nutno podotknout, že klika protěžující fasádu, měla pravdu. Až když člověk nefungující věc opraví, teprve zjistí ten obrovský rozdíl. Nehledě na prázdninovou romantiku, kterou nám soužití s lešením poskytlo. Vždycky jsem si přála balkón. Najednou bylo přání splněno. Dát si odpolední kávu ve vršku štítu našeho domu… Vlézt si oknem na lešení a vyvětrat peřiny na zábradlí… O nových pohledech na naše městečko a příjemných chvílích při letních večerech na společné podlážce s manželem, ani nemluvě…

CHVÁLA SLIMÁKŮ

Miluji svou zahradu. V době, kdy byly děti malé, byla nejkrásnější. Člověk neměl čas se o ni starat a tak se rostlinky množily a semenily samy. A protože je nikdo jako malé neusměrnil, vykvetly do krásy a mě nezbývalo, než žasnout, když už jsem jednou za dva měsíce vytrhala plevel, který přerůstal i trvalky vysokého vzrůstu. Nepodmaňovala jsem si tehdy já zahradu, ale příroda si podmaňovala mě. Zahradničení to bylo sice riskantní (taky nemuselo vyrůst vůbec nic, krom plevele), ale nádherné.

Před svatbou jsem si ovšem netroufla na pochybné podnikání a rozhodla jsem se vsadit na jistotu.

Příprava na svatbu počala brzy zjara nákupem semen a semínek, jelikož jsem učinila rozhodnutí, že v září bude zahrada pokryta záplavou květů. Semínka jsem vysela do truhlíků záměrně o něco později, než je obvyklé, aby hlavní kvetení proběhlo začátkem září. Tudíž truhlíky nemusely strašit ve skleníku a dýchaly teplý vzduch již venku. Semínka se měla čile k světu a rostlinky se řádkovaly. Pak ale pár dní pršelo a lístky jakoby se vytrácely... Než jsem se vzpamatovala, byly pryč. Ou ou! Co to? Jó - slimáci si pochutnali… Potvory!

Nastalo horké léto. Čím bylo tepleji, tím více se proměňoval můj vztah k těm slizkým tvorům – od beznadějného vzteku k smířlivému přijetí. Čím dál vděčněji jsem vzpomínala na slimáky. Nebýt jich, běhala bych každý den s konvemi a zachraňovala žíznivé rostlinky. Takhle jsem byla v klidu, nebylo „co“ zachraňovat. Nebylo „co“ pošlapat a poválet lešenářskými trubkami. Prostě zahradní pohoda! Letní vedro navíc způsobilo, že nerostlo mnoho plevele a trávy a na záhoncích vydrželo jen pár suchu odolných trvalek. Tudíž ani plení kytiček nebylo zapotřebí. Ta „Příroda“ to tentokrát fakt dobře vymyslela.

Týden před svatbou, ano čtete dobře. TÝDEN PŘED SVATBOU se uklidilo lešení a – rozpršelo se. Déšť smyl omítku a prach z trávníku. Povadlé květiny se zmátořily a vykvetly. Zahrada byla opět krásná.

Autor: Hana Bočková | neděle 29.3.2020 17:20 | karma článku: 11,02 | přečteno: 495x
  • Další články autora

Hana Bočková

Moje první první svatba

Návrh namočit ji do vany jsem rázně zamítla. Přece jen se nás osm potřebuje večer někde umýt a dělit se o svou jedinou koupelnu ještě s tímhle, pro nás něčím naprosto neidentifikovatelným, to už fakt ne !!!

7.6.2020 v 21:21 | Karma: 10,95 | Přečteno: 444x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Svatba s nadhledem, pohledem pod drobnohledem, vzhledem i dohledem dalekohledem pod Nejvyšším vhledem...

31.5.2020 v 18:52 | Karma: 6,78 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Je dobrým zvykem sehnat pěkné a kvalitní bydlení a nakonec si pořídit děti. My jsme s manželem zvolili opačné pořadí. Děti byly pěkné a kvalitní, ale...kostlivci ve skříních...

23.5.2020 v 17:51 | Karma: 15,69 | Přečteno: 584x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Výzdoba je naprosto zbytečná, papouškovala jsem dceři - nevěstě, ale jako když do dubu mluvíš. Vedla si dál svou ...

3.5.2020 v 19:19 | Karma: 13,43 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Ovzduší, duch, duše, duchna... duch dobrého domu a pohostinného srdce hostitelky se nepozná podle neexistujících prachových částic v ovzduší, třebaže to slovo „ducha“ obsahuje...

26.4.2020 v 13:20 | Karma: 7,76 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 558x
Jsem.

Jsem žena.

Žena mého muže.

Jsem maminka pěti dětí.

Jsem teta, kamarádka a obdivuji růže,

miluji,když s hurónským ahój ke mně všichni letí

Baví mě tančit po klávesách a malovat básně.

poskakovat a zpívat si jen tak pro radost.

I když rosa v trávě třpytí se krásně,

vím, že lásky není nikdy dost.

Baví mě být ženou.

Baví mě být.

Jsem.

Seznam rubrik