Čím voní domov

Také vám dnes něco zavonělo pod nos ? Vůně. Jeden z nejsilnějších vjemů. Každý dům má svou typickou vůni. Každý člověk, každý oběd ...

 

 

ČÍM VONÍ DOMOV

 

Můj domov voní dřevem,

stejně jako medem

s máslem 

a čerstvým chlebem.

Hebkostí dětských paží, 

jež se kol šíje ovinou,

požehnaným časem,

kdy hodina zdá se býti vteřinou.

Můj domov voní šálkem ranního čaje

a jasným tónem klavíru,

na který někdo hraje.

Oříškovou čokoládou, 

kterou mi syn věnoval

i letními šaty, 

kdy jsem Tvá královna

a Ty mého srdce král.

Můj domov voní odpuštěním,

slzami i lítostí,

něžným malým pohlazením

i výkřikem ve zlosti.

Usmiřujícím políbením

a rozechvělou blízkostí.

Můj domov voní vyžehleným prádlem,

opraženou jíškou 

s čerstvým sádlem

a bramborovou polévkou,

co v ní stojí lžíce.

Starým šicím strojem,

vždyť potřebuješ 

zpravit u kalhot nohavice.

 

 

 

Můj domov voní pilinami,

když Ti čistím modráky, 

stolem, postelí, kuchyní, nestačím jmenovat,

co všechno jsi pro nás vyrobil taky.

Únavou v Tvých černých očích,

která se v jiskru promění,

když smích našich dětí

pohladí Tě po Tvém rameni.

 

 

 

 

Můj domov voní záhonem s jahodama

tak, jak je sázel tatínek,

od marmelády upatlanou zástěrou, 

co nosila už moje máma

a ve svačině schovaným 

se vzkazem lásky papírek.

A také cupitáním malých nožiček

a po babičce keřem drobných růžiček.

 

 

 

Můj domov voní meduňkou, 

levandulí a mátou,

sirupem z černého bezu

a diviznou zlatou.

Mateřídouškový dech

v něm také zahraje,

svoboda a láska

jsou vstupenky do ráje.

 

                                                   
 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Hana Bočková | neděle 15.7.2018 20:42 | karma článku: 13,26 | přečteno: 431x
  • Další články autora

Hana Bočková

Moje první první svatba

Návrh namočit ji do vany jsem rázně zamítla. Přece jen se nás osm potřebuje večer někde umýt a dělit se o svou jedinou koupelnu ještě s tímhle, pro nás něčím naprosto neidentifikovatelným, to už fakt ne !!!

7.6.2020 v 21:21 | Karma: 10,95 | Přečteno: 444x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Svatba s nadhledem, pohledem pod drobnohledem, vzhledem i dohledem dalekohledem pod Nejvyšším vhledem...

31.5.2020 v 18:52 | Karma: 6,78 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Je dobrým zvykem sehnat pěkné a kvalitní bydlení a nakonec si pořídit děti. My jsme s manželem zvolili opačné pořadí. Děti byly pěkné a kvalitní, ale...kostlivci ve skříních...

23.5.2020 v 17:51 | Karma: 15,69 | Přečteno: 584x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Výzdoba je naprosto zbytečná, papouškovala jsem dceři - nevěstě, ale jako když do dubu mluvíš. Vedla si dál svou ...

3.5.2020 v 19:19 | Karma: 13,43 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Ovzduší, duch, duše, duchna... duch dobrého domu a pohostinného srdce hostitelky se nepozná podle neexistujících prachových částic v ovzduší, třebaže to slovo „ducha“ obsahuje...

26.4.2020 v 13:20 | Karma: 7,76 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Na Strakonické havaroval autobus s autem. Jsou zranění, řidič osobního vozu ujel

6. května 2024  8:50,  aktualizováno  10:35

V pondělí dopoledne omezila provoz na Strakonické ulici v pražské Velké Chuchli havárie osobního...

Na život s hadičkou jsem si zvykl, říká Martin trpící plicní hypertenzí

6. května 2024  10:35

Martin Pláteník byl jako dítě nadějný sportovec, hrál hokej i tenis. Ale jen do chvíle, než se...

Odvolací soud potvrdil osvobození učitelky, která popírala válečné zločiny

6. května 2024  10:18,  aktualizováno  10:31

Pražská učitelka Martina Bednářová, která čelila obžalobě z popírání ruských válečných zločinů na...

Izrael chystá úder, evakuuje Rafáh. Hamás odmítá příměří, uvedl ministr

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  10:22

Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 558x
Jsem.

Jsem žena.

Žena mého muže.

Jsem maminka pěti dětí.

Jsem teta, kamarádka a obdivuji růže,

miluji,když s hurónským ahój ke mně všichni letí

Baví mě tančit po klávesách a malovat básně.

poskakovat a zpívat si jen tak pro radost.

I když rosa v trávě třpytí se krásně,

vím, že lásky není nikdy dost.

Baví mě být ženou.

Baví mě být.

Jsem.

Seznam rubrik