Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Začal půst, tak to spusť

„Ta hérečka se zase spustila s tím, no tam s tím," spustila na mě hned po příchodu. „ Proč si to pouštíš, když je tam taková spoušť?“

 

„Ta hérečka se zase spustila s tím, no tam s tím, jak hrál tam v tom, jak se to jmenovalo, no však víš,“ spustila na mě maminka hned po příchodu, „a voni to hned pustí do všech zpráv.“ „Tak proč si to pouštíš, když je tam taková spoušť?“

„To je nadělení, to je dopuštění,“ říkávala moje babička. „Ta dnešní mládež!“ naříkají všichni a každý den si pustí dávku negativního zpravodajství, které má možná podobné účinky, jako by si pustili žilou. Nejsou náhodou tak trochu zdrogovaní a závislí? Udělejme to jednou jinak.

Co kdybychom spustili vlnu dobrých zpráv? Že to nebude mít sledovanost? Že nám nezvýší  karmu? Nevadí.

Začínám! Poslouchejte! 

Tak ta naše zkažená mládež, ta, kterou nezajímá nic jiného, než facebook a internet a twitter a kdo ví, jak se to všechno jmenuje, ti spuštěnci, uspořádali minulý týden benefiční koncert pro Anežku a Káju.  Jejich maminky totiž loni přestaly chodit do práce, aby se mohly o své dcery starat. Anežka a Kája jsou holky z našeho města. Jedna by měla chodit do deváté třídy, druhá začala studovat střední školu. Již na první pohled je jasné, že nejsou stejné, jako ostatní. Anežka nosí slušivou čepičku, protože jí vypadaly vlasy po chemoterapii, Karolína na koncert nemohla, protože dostala teploty, takže neznám její momentální stav.

Nevím, proč se některé věci dějí. Tak moc bych chtěla vše v dobré změnit. Spoustě událostí nerozumím a všechno se ve mně proti nim bouří. Ale minulou neděli jsem pochopila, že i z těžké a bolestné situace může vzejít něco pěkného. Že i když nemůžu věci změnit, je zbytečné lamentovat a nadávat.Je potřeba koukat kolem sebe, všimnout si a udělat, co je mých silách.

Děti z našeho města pustili do světa zprávu o koncertě, napustili srdce ochotou a spustili lavinu darů a dobrých skutků.

Nedávno jsem pustila do éteru článek o sedmnáctiletém Jirkovi. Spustila se lavina.

Na koncertě mě zastavovali mladí lidé a několikrát jsem slyšela, že na základě mých slov se rozhodli vstoupit do registru dárců kostní dřeně. Jirka na svého dárce stále ještě čeká.

Možná, že Život nebo Bůh, jak kdo chcete, dopouští některé věci, abychom objevili to lepší v nás. Spusťme kolotoč pozitivních zpráv a šlechetných skutků. Některé věci možná jen na chvíli vypustíme z hlavy, ale mnohé rozpustíme natrvalo.

Jedno Vám však zaručím. Jak jednou spustíte, nebudete mít čas ani televizi  pustit.

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Hana Bočková | úterý 14.3.2017 18:35 | karma článku: 17,75 | přečteno: 401x
  • Další články autora

Hana Bočková

Moje první první svatba

Návrh namočit ji do vany jsem rázně zamítla. Přece jen se nás osm potřebuje večer někde umýt a dělit se o svou jedinou koupelnu ještě s tímhle, pro nás něčím naprosto neidentifikovatelným, to už fakt ne !!!

7.6.2020 v 21:21 | Karma: 10,95 | Přečteno: 444x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Svatba s nadhledem, pohledem pod drobnohledem, vzhledem i dohledem dalekohledem pod Nejvyšším vhledem...

31.5.2020 v 18:52 | Karma: 6,78 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Je dobrým zvykem sehnat pěkné a kvalitní bydlení a nakonec si pořídit děti. My jsme s manželem zvolili opačné pořadí. Děti byly pěkné a kvalitní, ale...kostlivci ve skříních...

23.5.2020 v 17:51 | Karma: 15,69 | Přečteno: 584x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Výzdoba je naprosto zbytečná, papouškovala jsem dceři - nevěstě, ale jako když do dubu mluvíš. Vedla si dál svou ...

3.5.2020 v 19:19 | Karma: 13,43 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ona

Hana Bočková

Moje první první svatba

Ovzduší, duch, duše, duchna... duch dobrého domu a pohostinného srdce hostitelky se nepozná podle neexistujících prachových částic v ovzduší, třebaže to slovo „ducha“ obsahuje...

26.4.2020 v 13:20 | Karma: 7,76 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 558x
Jsem.

Jsem žena.

Žena mého muže.

Jsem maminka pěti dětí.

Jsem teta, kamarádka a obdivuji růže,

miluji,když s hurónským ahój ke mně všichni letí

Baví mě tančit po klávesách a malovat básně.

poskakovat a zpívat si jen tak pro radost.

I když rosa v trávě třpytí se krásně,

vím, že lásky není nikdy dost.

Baví mě být ženou.

Baví mě být.

Jsem.

Seznam rubrik